TOGO’dan 1 Milyar TL Ciro Hedefi ve Yeni Yatırım Hamlesi
1937 yılından bu yana üretim, tasarım ve girişimcilik kültürünün güçlü bir temsilcisi olan TOGO, 2025 yılında toplam satışlarını 2024’e göre %36; online satışlarını ise %55 oranında artırdı. Marka, 2025 yılını 2024’e kıyasla %40 ciro artışıyla kapatmayı planlıyor. Dönüşüm ve gelişim sürecinde cirosunu 1,5 katına çıkararak 1 milyar TL hedefleyen TOGO, markalaşma ve vizyoner büyüme yolculuğunda önemli bir adım atarak; sürdürülebilir perakende, marka ekosisteminde devamlılık ve yerli markanın yeniden canlanmasında katkı sağlamak anlayışıyla Beta Ayakkabı’nın marka haklarını 2020 yılı itibariyle aldı.
TOGO CEO’su Ahmet Akkuş, markanın yenilenme felsefesini şöyle anlatıyor; “TOGO bizim için sadece bir marka değil; geçmişle gelecek arasında bir köprü. 1937’den gelen bu mirası, bugünün tasarım diliyle ve teknolojisiyle yeniden anlatıyoruz. Hedefimiz, Türkiye’de ve dünyada ‘erişilebilir lüks’ kavramını TOGO’nun dokunuşuyla tanımlamak.”
Teknoloji Stratejimizin Kalbinde…
Yapay zekâ destekli teknolojilerle müşterinin ihtiyacını öngören sistemler, TOGO’nun yeni dönem müşteri deneyimi yaklaşımının merkezinde yer alıyor. TOGO bu değişimde; dijitalleşmeyi bir kanal yatırımı değil, iş yapma biçimi olarak görüyor. Odoo tabanlı ERP-CRM mimarisi, e-ticaret, mağaza POS, depo ve müşteri hizmetlerini tek bir omurgada buluşturuyor. “Endless aisle” ile mağazada stokta olmayan ürünü çevrimiçi envanterden anında müşteriye ulaştırıyor. “Click & Collect” ve “Mağazadan İade/Değişim” ile kanallar arası sürtünmeyi sıfırlıyor. Sadakat tarafında TOGO Treasure katmanlı yapısını (kişiselleştirilmiş teklif ve iletişim akışlarıyla) devreye alan TOGO, satış sonrası tarafta ise RMA süreçlerini sadeleştirerek onarım/değişim/para iadesi deneyimini şeffaf ve izlenebilir hale getirdi. Böylece, müşterinin TOGO ile teması ister mağazada ister çevrimiçinde başlasın, aynı kalitede ve aynı hızda sonuçlanıyor. Operasyonda yapay zekâ destekli otomatik ürün dağıtım (allocation) sistemiyle talep tahmini doğruluğunu artırmayı ve stok tükenmesini minimize etmeyi hedefleyen TOGO, E-ihracat tarafında global pazar yerleri ve seçici iş birlikleriyle yurt dışı satış kanalını ölçeklemeyi planlıyor.
Haberin devamını okumak için tıklayın...